ימי בין המצרים |
| | | | | הננו נמצאים בעיצומו של צום תשעה באב ● מדוע צריך לצום גם בימינו, על בניין שחרב אלפיים שנה טרום זמננו? ● מה באמת אבד מליבנו, ועדיין לא שב, בזמן שהוחרב לנו בֵּית הַמִּקְדָּשׁ? ● זאת ועוד, במאמרו של הרב אהרן זאב שצמן 26/07/2015 06:45 | |
| | | | | | במשך אלפי שנות קיומה, עברו על ירושלים לא מעט אירועים הסטוריים, שחלקם לא מוכרים לרובנו ● היא התחילה בשם "יבוס", סיימה עם "ירושלים", והספיקה לאבד את הבנים שלה פעמיים בדרך ● סקירה היסטורית מקיפה על עיר הנצח, עיר הקודש והמקדש
4/08/2014 21:20 | |
| | | | | | אם השלמנו עם האובדן, סימן שהדבר אבוד ● אולם אם אנו עדיין מבכים את האובדן, הדבר מלמד שאנו קשורים אליו. לא ויתרנו. הדבר עדיין קיים ● מתחת לדמעות, מסתתר חיבור ● וליתר דיוק, הדמעות מעידות על החיבור ● אם אנו בוכים, הדבר מלמד שאנו מחוברים ● הדבר מלמד שעוד נזכה במהרה לאורו 28/07/2012 22:25 | |
| | | | | | ישנם מקרים של אובדן עצום כל כך, שאפילו המחשבה שלנו איננה מסוגלת לתפוש ואנו מוצאים את עצמנו במצב של הכחשה ● ברגע שנבין, כי בחייו של כל ניצול שואה ישנו פרק שאינו ניתן להתמודדות ובוודאי שלא לביטוי, נוכל להתחיל ולהבין, את שתיקתו הרועמת של האובדן ● בתשעה באב ניתנת לנו ההזדמנות להבין את כוחה ההרסני של שנאת החינם, ולנסות להשתלם באהבת חינם 15/07/2013 16:15 | |
| | | | | | באיזו מידה אנחנו מתאבלים בפועל על חורבן בית המקדש בירושלים? ● החיים שלנו כל כך עשירים, הן מבחינה גשמית והן מבחינה רוחנית, עד שחורבן בית המקדש לפני אלפיים שנה הופך להיות במדת מה דבר מרוחק, שמטריד אותנו רק במידה מוגבלת 5/08/2014 13:15 | |
| | | | | | בכוחם של הצער והאבל על האירועים הטראגיים הללו, לסייע לנו להתעלות ולהתגבר על הטעויות והחסרים הרוחניים, שהביאו עלינו מלכתחילה את אותם אסונות. וכך, באמצעות תהליך התשובה, אנחנו מקבלים את הכוח להפוך את העצב לשמחה. | |
|
|