| |
מדוע אני ממשיך לרוץ ללא הפסקה בחיפוש אחר משהו חדש?
|
1
| |
11:24 22/03/2011
|
שאלה: מדוע אנחנו טוענים שהרצון האגואיסטי מיצה את עצמו? יכול להיות שלאנשים פשוט חסרים האמצעים כדי להשיג את התענוגים הרצויים?
תשובתי: איננו מבינים נכון מה זה רצון וסיפוקו. אפילו אם קיימת אצלי האפשרות לקנות אלפי דברים נפלאים ואני גם קונה אותם, זה בעצם אומר שהרצון שלי נשאר בלתי מסופק. הכסף שאני מבזבז הוא עדיין אינו סימן לכך שטוב לי. איזהו עשיר? – השמח בחלקו. תאר לעצמך: קניתי משהו וזה מספיק לי, טוב לי עם זה.
אז מדוע אני ממשיך לרוץ ללא הפסקה בחיפוש אחר משהו חדש? בשביל מה אני צריך את רצף הרצונות הזה, שנדלקים מהגפרורים שכל הזמן מגישים לי אמצעי התקשורת? כל זה הוא סימן לחוסר הסיפוק שלי. כל השפע שלי מעיד על כך שאין לי כלום, ולכן אני נאלץ שוב ושוב למלא את המלאי המתרוקן.
במה מסתכם החלום האירופאי או האמריקאי? – לרכוש עוד ועוד מוצרים, ולנהל תחרות בחברה הצרכנית. מדוע? – מפני שהמילוי הפנימי נעלם, זה התברר עוד לפני 60-70 שנה.
אני כל הזמן מחפש ממה ליהנות, ואף פעם אינני משיג כזה מצב, שבו אני יכול לעצור ולומר: "די". זה נקרא ריקנות. אני מבלה במקומות מעניינים, מטייל ברחבי העולם, מחליף חברים וחברות... נדמה שיש לי כל כך הרבה אפשרויות! רק שלמעשה אלה אינן אפשרויות, אלא התוצאות של הריקנות שלי. התענוגים הללו לא יישארו איתי, הם רק יראו לי פעם נוספת שאינני מתמלא מהם. החברה מגישה לי על מגש את כל העולם, וזה אומר שכל העולם כבר אינו מספק אותי.
אם טוב לרצון, הוא אינו זז, אלא פשוט נהנה. וכל ההתרוצצות שלנו היא רק החיפוש, שנובע מחוסר הסיפוק.
מתוך שיעור על עקרונות החינוך הגלובלי, 21.03.2011 |
| | |
דברים רקים מתוכן , ללא משמעות , ללא מוסר , דיבורים בעלמא
|
יהודה
| |
12:09 22/03/2011
|
אין תוכחה להתחזק ביראת שמים
אין תוכחה לתקן את המידות הרעות
אין תוכחה לתקן את המעשים
אין תוכחה להתחזק בקיום המצוות
כמעט ואין ציטוטים מגדולי ישראל מתורה שבכתב ותורה שבעל פה .
שומר נפשו ירחק מהרב הזה שלא מביא תועלת לא לעצמו ולא לתלמידיו .
דיבורים בעלמא ... |
| | |
מילא אם היה תולה "תובנותיו" במסורת ישראל הנלמדת מחכמי ישראל - חז"ל
|
e
| |
12:37 22/03/2011
|
אבל הוא מציג תובנות "חדשות" בלי לתלות אותם בדברי חז"ל הנאמנים עלינו,
אלא לכל נותן קרדיט ללייטמן,
כאילו גם בלי התורה וחכמיה ניתן להסתדר בעולם מבחינה מוסרית.
|
| | |
טוב זה בית היוצר שהמציא את : זהב = זה הב, הב הב תן לי לי...
|
~
| |
13:42 22/03/2011
|
|
| | |
וגם את : הר סיני = הר שינאה.
|
~
| |
13:43 22/03/2011
|
|
| | |
וגם את פינוקיו .. ה"רב" המקובל שמשחק עם בובות ופסלים.
|
למי שלא מאמין - קישור מצורף
| |
13:45 22/03/2011
|
http://www.youtube.com/watch?v=DkTtZpcsA50 |
| | | | |
חלקה הגדול של האנושות מרגיש היום עייפות, חוסר כוח......
|
1
| |
11:12 22/03/2011
|
"בימינו, הרצון ליהנות הגיע בכללותו למיצוי, והתפתחותו נעצרת. כתוצאה מכך, האדם מרגיש שובע מהתפתחותו, אינו מוצא משמעות במרדף אחר הנאות גדולות יותר, חש בריקנות ושוקע בדיכאון".
ללא ספק, אם הרצון האגואיסטי היה מתפתח כך גם הלאה, הוא היה מציג בפנינו דרישות חדשות יותר, והיינו מספקים אותו בשמחה ובהתלהבות. בלי עייפות ואכזבות היינו נמצאים במרוץ יומם ולילה. אך לרצון שלנו נקבע גבול במישור התענוג האגואיסטי. ולכן חלקה הגדול של האנושות מרגיש היום עייפות, חוסר כוח, חוסר תועלת בהתפתחות דומה. וזה לא מפני שנעשינו חכמים יותר, שנמאס לנו – לא, זוהי אך ורק התוצאה של סיום דרגת התפתחות הרצון שלנו, שאינו מסוגל יותר למלא את עצמו בצורה אגואיסטית.
כבר איננו חושבים על הישגים חדשים. לפני מאה שנה עוד עמדו בפנינו אתגרים כה רבים במדע: בטכנולוגיה, בתחום התקשורת, החלל, הביולוגיה, הגנטיקה, תוחלת החיים וכן הלאה. ואילו היום אנחנו אדישים לנוכח ההישגים אלה, איננו יודעים לשם מה צריכים אותם. אנחנו מתחילים להרגיש חוסר מילוי. למען האמת, המילוי תמיד היה חסר לנו, אך בכל פעם נפתחה האפשרות למלא את עצמנו בדרגה גבוהה יותר, ועוד יותר, ועוד ... האדם תמיד חיפש ומצא לשם מה לחיות.
כך גם אנחנו מתרוצצים מתענוג אחד לאחר: לנסות משהו מתוק, לשמוע מוסיקה, ליהנות מזה, ליהנות מזה... אנו נמצאים בחיפוש בלתי פוסק אחר תענוגים. בנינו לעצמנו את הסביבה המתאימה בעזרת אמצעי התקשורת. התענוגים הקודמים מפסיקים להשפיע על האדם.
על פי הסימנים הללו, אנחנו חווים את שלב סיום ההתפתחות המבוססת על התחזקות האגו. מה יהיה הלאה? – איננו יודעים. ברור לנו רק שאנחנו מתחילים לשקוע בתוך דיכאון עמוק, ללא תחתית, בתוך ייאוש שלא היה כמותו. הרי אין לנו ממה ליהנות. זוהי הבעיה הגדולה ביותר בעולם. אם מישהו ימציא היום מקור תענוגים נוסף, הוא יוכל לשלוט באנושות. בקרוב יגיע הזמן שבו כל מי שיצליח להראות לאנושות אמצעי תענוג כלשהו, ירכוש שליטה מוחלטת בזכות השליטה שלו על האמצעי הזה. כולם ימהרו לשם, ירוצו אחריו.
הרי אנחנו יצורים שמרגישים צורך בתענוגים. אם אין תענוג, לא כדאי לחיות. האדם עורך חשבון: האם החיים מביאים לו יותר תענוג מאשר אובדן החיים? ואם לא, הוא הולך ומתאבד. זהו חשבון פשוט מאוד: חיסור של אחד מהשני ובדיקת התוצאה. ולכן, אם לא תיפתח בפני האנושות הצורה החדשה של התענוג, התענוג מההשפעה (מכיוון שלא ניתן יותר ליהנות מהקבלה), אזי גורלה נחרץ.
מתוך שיעור בנושא עקרונות החינוך הגלובלי, 21.03.2011
|
| | |
ההתקפה על קדאפי ובנו,השמדת ראיות של סרקוזי ובנו ,בסוף נקבל את אלקעידה שישמידו את מצרים.
|
ל"ו
| |
06:53 22/03/2011
|
כידוע טען בנו של מועמר קדאפי ,שהם מימנו את מערכת הבחירות של סרקוזי ועליו להחזיר כספים . יתכן והעמידה של צרפת בראש ההתקפה נובעת מדברים אלו.
בסוף ספר דניאל ,דניאל פרק י"א ,כתוב ולבים וכשיים במצעדיו ,וסמוך לה וארץ מצרים לא תהיה לפליטה .
על מי מדובר . יתכן על בן לאדן.... |
| | |
העולם הזה הוא חושך עולם האמת הוא אור והאמת שעולם הבא נמצא פרוס לפנינו פה וכאן
|
א
| |
19:46 21/03/2011
|
העולם הזה הוא "חושך" (כאן לא עולם האמת) והעולם הבא הוא "אור" (אור האמת). והאמת היא שהעולם הבא נמצא כאן, פרוס לפנינו. כל ההבדל בין העולם הזה לעולם הבא הוא, שבעולם הבא אדם רואה את האמת וכאן, בעולם הזה, החושך מסתיר ממנו את האמת
(תפארת ישראל)
|
| | |
דינא דמלכותא דינא - הנשיא קצב והאמת
|
א
| |
19:42 21/03/2011
|
מחר יגזרו את דינו של הנשיא קצב לשעבר אחרי שלא הסכים לקבל את את ''עיסקת הטיעון'' , ''נשיקה בלחי וחיבוק קל'', עורר מהומה ואת כל נושאי הנקמה הנשים שעבדו לצידו ומכרו עצמן למען קריירה בצמרת השלטון.
עקבתי אחרי מהלך התגובות בתקשורת במידה מסויימת ואת עורכי הדין בין השאר, שמעתי את זאת ''''אלף'''' שתובעת מליונים מקצב על כי פיטר אותה אחרי שנים שהתמסרה ...לעבודתה וטענה שנאנסה, ובכל זאת למרות הכל המשיכה לעבוד בלשכת הנשיא והזמינה אותו לאירועים ובבוא היום שפוטרה רצתה נקמה ונסתה לסחוט כספים וכשקצב התלונן על כך, תפשו אותו ורדפו אותו ואלף הוצאה לגמרי מכתב התביעה כי היה ברור איך כותבים מכתבי תודה למי שאנס אותך ומזמינים אותו לאירועים משפחתיים ועוד שולחים לו מלא ברכות? לכן הוצאה מהתביעה וגם טענה בתקשורת ש"זו היתה עבודה שאפשר למצוא אחת לשלושים שנה ואיך אפשר לוותר על עבודה כזו?" וזו התוצאה ועכשיו אחרי ששמו שופט ערבי ועוד אחד שמאלני, לא קבלו את העובדות כפי שהן, והחזירו את אלף לכתב התביעה אף שאין כל בסיס לאונס ובכלל אם היה מקבל את הסכמת הפשרה ''עיסקת הטיעון'' היה יוצא מקנס כספי אולי ולא יותר, ועכשיו מה? כל הנשים הרוצות נקמה וכל התקשורת אחרי ששפטו את קצב בככר העיר ושפכו את דמו רוצים לראותו גם תלוי ממש בכיכר העיר ולא ממש מעניין את הצבועים האלה העובדות ומה קרה באמת עם הנשים האלה שמכרו נשמתם יותר מאשר גופם עבור קריירה ורוצות נקמה כי פוטרו?
ברור לכל וידוע לנו שהכל מהשם ואין עוד מלבדו להוכיח כל יהודי שחפץ ביקרו וקצב נענש על זה שאמר למתנחלים שגורשו באכזריות מביתם "דינא דמלכותא דינא". זה דין המלכות ועליכם לקבל אותה גם אם זה לא מוצא חן בעיניכם יש לקבל זאת, זה הפירוש של דינא דמלכותא דינא. דין מלכות צריך לקבל, דין שלטון צריך לקבל.
ועכשיו רואים איזה נפלאות דרכי השם ואיך מחנך את בניו, עכשיו קצב, תגיד, דינא דמלכותא דינא. לא, אתה לא תגיד, אתה לא מקבל את דין המלכות, בכלל לא! ואתה צודק! כי נעשה לך עוול גדול ועלילת דם אחת שקרית, כך ויותר מכך, נעשה לכל המתיישבים בגוש קטיף והסביבה, גירוש אכזרי של משפחות וילדים קטנים והרס בתים וישובים ושריפת עשרות בתי כנסת, האם היית חוזר על כך? דינא דמלכותא דינא? או היית מתפטר מתפקידך כנשיא והיית צריך לזעוק לשרון, די! תעצרו את מעשה הנבלה הזה ומיד, יהודים לא מגרשים יהודים בארץ שלהם בעוד בתי ערבים בכל הארץ ללא היתר וללא רשיון ואף אחד לא מזיז אותם! היית צריך להתפטר ומיד! ובמקום זה, אמרת, דינא דמלכותא דינא. עכשיו אנחנו אומרים לך כב'' הנשיא לשעבר, דינא דמלכותא דינא. כנראה שהשם מאד אוהב אותך שמוכיח אותך ומראה לך עוד בעולם הזה את האמת ולחסוך ממך גיהנום בעולם האמת שאז באמת זה היה גרוע יותר.
כל מי שהרים יד לגירוש יהודים מביתם נענשים קשות משמים אחד אחד נפגעים ומתים ויותר מכך.
ואתה צדיק על כל הבא עלינו כי אמת עשית ואנחנו הרשענו.
יש לברך על הרע כפי שמברכים על הטובה כי אין רע מהשם והכל מהשם. לי ברור שקצב בענין הנשים לא אשם, אולי הוא לא צדיק בענין, אבל בכלל לא מה שמייחסים לו עד כדי כך ולא מגיע עונש כבד על כך, אבל על ההתנתקות וגירוש היהודים בהחלט כל מי שתמך כשאנחנו זעקנו ובכינו, נענש! שלא נדבר שבעקבות הגירוש האכזרי הזה, לא בא שלום, באו מלחמות ובאו התקפות טילים קשות על ישראל. שלום לעולם לא יהיה עם המוסלמים הערבים האלה רק כשיבוא בן דוד וזה בעזרת השם בקרוב שיבוא ברחמים ויגאל את ישראל במהרה. אמן כן יהי רצון
http://katsav.ymp.co.il/
|
| | |
"אם הבורא כזה גדול, נצחי ושלם, כיצד ייתכן שהוא יצר אותנו כל כך נחותים?
|
1
| |
12:18 21/03/2011
|
המקובלים מספרים לנו על הבורא, על שלמותו. לכן מתעוררת בנו השאלה: "אם הבורא כזה גדול, נצחי ושלם, כיצד ייתכן שהוא יצר אותנו כל כך נחותים? כיצד ייתכן שדבר שלם יברא דבר מה מקולקל שיהיה בו פגם כלשהו, או אפילו מחשבה על קלקול, או את היכולת לקלקל משהו?"
אך האמת היא שאיננו מקולקלים, אלא אנחנו יצורים נצחיים, שלמים, שקיימים במציאות של אין-סוף. כאן נמצא רק ההעתק הבהמי שלנו ועל כל אחד מאתנו לזהות את צורתו האמיתית. כשתתגלה המציאות החדשה הזאת, המימד העליון, וכל אחד יראה את עצמו לא כאן, אלא במימד העליון, ויתלבש בנשמתו, במציאות החדשה, הוא כאילו ייפטר מצורתו האגואיסטית שאנחנו מרגישים על עצמנו, ויעבור לצורה החדשה, העליונה, הרוחנית.
זה נראה לנו מעורפל מדי, דמיוני ולא מציאותי. עדיין איננו מבינים עד כמה תפיסת המציאות שלנו היא יחסית. ידוע לנו שבטבע קיימים שני כוחות: חיובי ושלילי, כוח הקבלה וכוח ההשפעה. השילוב בין שני הכוחות הללו יוצר את החומר כולו.
גם אנחנו כלולים משני הכוחות הללו שנמצאים בצורות שונות של התכללות הדדית, כמו שני וקטורים שנמצאים בצרופי מצבים מגוונים. אנחנו תופסים ומרגישים את התמונה שהם משחזרים עבורנו, ורואים עולם צבעוני, מלא פרטים, גופים ומצבים שונים.
בדיוק כפי שבעולם שלנו על מסך הטלוויזיה אנחנו רואים שילוב בין שני כוחות שפועלים על המסך. רק שלהבדיל ממסך הטלוויזיה, המסך הזה נמצא מסביבנו, הוא תלת-מימדי ואנחנו חיים בתוכו. זה דומה לזרם של קרני לייזר שמוקרן באוויר ויוצר דמות. גם אנחנו מרגישים את עצמנו ואת הסובב אותנו, כי אנחנו נמצאים בתוך המסך התלת מימדי, ואילו כל וקטורי הכוחות השליליים והחיוביים יוצרים את צורת המציאות שלנו.
אנחנו מרגישים בתוכנו, במוחנו, את המציאות הסובבת אותנו, ואילו מחוץ לנו עובדתית היא אינה קיימת. כתוב על כך בספר הזוהר כבר לפני למעלה מ-2000 שנה. מכאן נובע שחכמת הקבלה מגלה לנו תפיסת מציאות נכונה. בספר הזוהר כתוב שעלינו לצאת מתוך התמונה התלת מימדית הזו ולראות אותה מבחוץ, כלומר לרכוש את ה"מסך" שנמצא בין וקטורי הכוחות החיוביים לוקטורי הכוחות השליליים (בין הרצון לקבל לבין הרצון להשפיע), ואז אנחנו הופכים לבמאים של המציאות שתתגלה לפנינו מרגע זה והלאה.
לכן ה"אדם" נקרא "אדם", מלשון "אֶדמֶה לעליון", כי עכשיו הוא מתחיל ליצור ולבנות מלמטה למעלה מציאות חדשה ולגלות אותה בתוך המסך שלו.
בעזרת שני הכוחות, החיובי והשלילי, הוא מרכיב את המציאות מלמטה למעלה, הוא בונה עולמות עד שמגיע לעולם המושלם שנקרא עולם אין-סוף. דרך העבודה הזאת האדם מכיר את הבורא וזאת המהות של חכמת הקבלה.
מתוך ההרצאה הפתוחה בבית "קבלה לעם" – פתח תקווה, 04.01.2011
|
| | |
רק כלי ריק מאגו וטיפשות יכול להכיל את השם ותורתו הקדושה. השלמים בעצמם לא מכילים את השם אלא את עצמם בלבד
|
א
| |
15:33 21/03/2011
|
כמה שהשם שונא בני אדם שחושבים שהם שלמים מעצמם ונפוחים מאגו וחושבים שהם בעצמם אלוהים.
השם ישמור את עם ישראל מהטיפשות שלהם.
העולם הזה הוא "חושך" (כאן לא עולם האמת) והעולם הבא הוא "אור" (אור האמת). והאמת היא שהעולם הבא נמצא כאן, פרוס לפנינו. כל ההבדל בין העולם הזה לעולם הבא הוא, שבעולם הבא אדם רואה את האמת וכאן, בעולם הזה, החושך מסתיר ממנו את האמת (תפארת ישראל)
|
| | |
משל יפה מהאר"י הקדוש
|
1
| |
10:52 21/03/2011
|
רָצָה הַמֶּלֶךְ לִשְלוֹחַ
סָךְ גָּדוֹל שֶל דִּינָרֵי זָהָב
לִבְנוֹ לִמְדִינַת הַיָּם,
וְהִנֵּה
כּל בְּנֵי מְדִינָתוֹ
גַּנָּבִים וְרַמָּאִים
וְאֵין לוֹ
שָלִיחַ נֶאֱמָן.
מַה עָשָה?
הָלַך וּפָרַט
אֶת הַדִּינָרִים
לִפְרוּטוֹת,
וְשִילְחַם עַל יְדֵי
שְלִיחִים רַבִּים,
בְּאוֹפֶן
שֶלא יִהְיֶה כְּדַאי לָהֶם
הֲנָאַת הַחָמָס,
שֶיִּפְגְמוּ בִּשְבִילָה
בִּכְבוֹד הַמַּלְכוּת. |
| | | מה עדיף לבחור כמוני שמשחיט את זרעו לבטלה . אבל לא כדאי לו להתחתן מכיון ויש לו מידות רעות?
להתחתן בכל זאת כדי להתרחק מפגם הברית למרות המידות הרעות? או להמשיך להשחיט זרע לבטלה כי זה עדיף בגלל שהבן אדם סובל מהיצר אבל אם הוא יתחתן הוא עלול לסבול בגלל מידותיו הרעות? |
| | |
תתחתן ויהיה לך הרבה יותר קל לשמור טהרת המשפחה
|
יהודה
| |
21:28 20/03/2011
|
רק הישמר לך מלהקל ראש מטומאת הנידה שאין יותר חזקה ממנה כמו שאומר הזוהר . |
| | |
סגולה נפלאה להתנקות ממידות רעות בכלל כל המעשים הרעים זה להתוודות עליהם לפני השם יתברך
|
יהודה
| |
22:12 20/03/2011
|
עדיף שאתה תוציא אותם מפיך
מאשר המקטרגים ביום הדין רחמנא לצלן .
מוהרא"ש נ"י אומר שברגע שמתוודים אין רשות יותר לקטרג עליהם .
וזה בכלל הלכות התשובה במשנה תורה לרמב"ם זצוק"ל
שאומר שאפילו אדם הביא קורבן לבית המקדש אין מתכפר לו עד שיתוודה על חטאו . |
| | |
סגולה גדולה ונפלאה לא לחטוא יותר
|
דולגי
| |
23:48 20/03/2011
|
לוקחים כף אחת מלאה ציאניד, בולעים אותה - ויותר לא חוטאים.
בהצלחה.
יהודה, מספיק כבר עם העיצות האלה. תשמור אותן לעצמך. כל רעשן נותן היום עיצות. |
| | |
כל המצוות שבתורה, בין עשה בין לא תעשהאם עבר אדם על אחת מהן, בין בזדון בין בשגגהכשיעשה תשובה וישוב מחטאו, חייב להתוודות לפני האל ברוך הוא: שנאמר "איש או אישה כי יעשו מכל חטאת האדם . . . והתוודו, את חטאתם אשר עשו" (במדבר ה,ו-ז), זה וידוי דברים. ווידוי זה מצות עשה. ב כיצד מתוודה
|
יהודה
| |
23:51 20/03/2011
|
כל המצוות שבתורה, בין עשה בין לא תעשהאם עבר אדם על אחת מהן, בין בזדון בין בשגגהכשיעשה תשובה וישוב מחטאו, חייב להתוודות לפני האל ברוך הוא: שנאמר "איש או אישה כי יעשו מכל חטאת האדם . . . והתוודו, את חטאתם אשר עשו" (במדבר ה,ו-ז), זה וידוי דברים. ווידוי זה מצות עשה.
ב כיצד מתוודהאומר אנא ה'' חטאתי עוויתי פשעתי לפניך, ועשיתי כך וכך, והרי ניחמתי ובושתי במעשיי, ולעולם איני חוזר לדבר זה. זה הוא עיקרו של וידוי; וכל המרבה להתוודות ולהאריך בעניין זה, הרי זה משובח.
http://www.mechon-mamre.org/i/1501.htm |
| | |
רמב"ם זצוק"ל הלכות תשובה משנה תורה
|
יהודה
| |
23:55 20/03/2011
|
|
| | |
שי יומטוב
|
אבי
| |
16:22 21/03/2011
|
תתחרט על מעשיך .תקרא שיר השירים 40 יום .תעשה פדיון נפש .אז מבטיח לך שתבוא לך אשה יפה ומתוקה שתרצה כל היו וכל הלילה סקס.
a-nissan@nana.co.il |
| | |
"ויחנו ברפידים " שרפו ידיהם מן התורה , מיד ויבוא עמלק ימח שמו חז"ל
|
יהודה
| |
20:08 20/03/2011
|
סגולה להינצל מהכל , מכל הצרות הפחדים החששות הרהורים רעים מידות רעות וכל מיני זוהמה .
זה פשוט להרהר בדברי תורה ולהשתדל להיות בשמחה , כי עצבות מזיק ונותן אחיזה למלאך המוות רחמנא לצלן .
גמרא מפורשת , מי שעוסק בתורה אין מלאך המוות יכול לו ! בשום אופן !
אמר רב, דאמר רב יהודה אמר רב:
מאי דכתיב: הוֹדִיעֵנִי ה'' קִצִּי וּמִדַּת יָמַי מַה הִיא אֵדְעָה מֶה חָדֵל אָנִי?
אמר דוד לפני הקדוש ברוך הוא: רבונו של עולם, הוֹדִיעֵנִי ה'' קִצִּי!
אמר לו: גזרה היא מלפני, שאין מודיעין קצו של בשר ודם.
וּמִדַּת יָמַי מַה הִיא?
גזרה היא מלפני שאין מודיעין מדת ימיו של אדם!
ואֵדְעָה מֶה חָדֵל אָנִי?
אמר לו: בשבת תמות!
אמות באחד בשבת?!
אמר לו: כבר הגיע מלכות שלמה בנך, ואין מלכות נוגעת בחברתה אפילו כמלא נימא.
אמות בערב שבת?!
אמר לו: כִּי טוֹב יוֹם בַּחֲצֵרֶיךָ מֵאָלֶף (תהילים פד, יא),
טוב לי יום אחד, שאתה יושב ועוסק בתורה,
מאלף עולות, שעתיד שלמה בנך להקריב לפני על גבי המזבח.
כל יומא דשבתא הוה יתיב וגריס כולי יומא
[כל יום השבת היה יושב ולמד כל היום]
ההוא יומא, דבעי למינח נפשיה, קם מלאך המות קמיה, ולא יכיל ליה,
[באותו היום, שהיה אמור למות, בא מלאך המוות לפניו, ולא היה יכול לו]
דלא הוה פסק פומיה מגירסא.
[שלא היה פיו פוסק מלימוד התורה]
אמר: מאי אעביד ליה?
[אמר לעצמו: מה אעשה לו]
הוה ליה בוסתנא אחורי ביתיה.
[היה לדוד בוסתן על יד ביתו]
אתא מלאך המות, סליק ובחיש באילני
[בא מלאך המוות, עלה ובחש בראשי האילנות].
נפק למיחזי, הוה סליק בדרגא, איפחית דרגא מתותיה, אישתיק, ונח נפשיה
[יצא דוד לראות, עלה במדרגה, נפלה המדרגה מתחתיו, נשתק מן הלימוד, ומת].
|
| | |
חג פורים שמח לכולם,שנזכה לגמר התיקון שמסמל חג הפורים,בפורים היהודים נקהלו יחדיו ואז זכו לגאולה,בואו נתקהל כולנו יחדיו ונזכה גם אנחנו לגאולה השלמה אמן כן יהי רצון.
|
1
| |
12:14 20/03/2011
|
חג פורים שמח לכולם,שנזכה לגמר התיקון שמסמל חג הפורים,בפורים היהודים נקהלו יחדיו ואז זכו לגאולה,בואו נתקהל כולנו יחדיו ונזכה גם אנחנו לגאולה השלמה אמן כן יהי רצון. |
| | |
יהי רצון מלפני מי שאמר והיה העולם שיגיד די לשנאת חינם ודי לכל מיני מחלוקות ותולדות המחלוקת ויתרבה אהבה אחווה שלום ורעות בעם ישראל מעתה ועד עולם
|
יהודה
| |
14:43 20/03/2011
|
|
| | |
חדשות טובות ! לכבוד פורים - איראן מתגאה: שיגרה טיל לחלל, עם בובת קוף
|
~
| |
20:05 17/03/2011
|
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4043931,00.html
מדהים |
| | |
והבובה לובשת חולצה עם הדפס של
|
~
| |
20:06 17/03/2011
|
|
| | |
זאת לא בובה זה אני ...
|
1
| |
12:18 20/03/2011
|
|
| | |
נוווו..."קרינה בדרך לארה"ב", ישראל קוראת לצאת מיפן
|
YNET ~
| |
13:50 17/03/2011
|
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4043749,00.html
בעקבות החרפת המשבר הגרעיני ביפן, המליץ משרד החוץ בירושלים לישראלים לצאת מהמדינה מוכת הרעש. בכיר במשרד ההגנה השבדי: "בידנו נתונים על ריכוז חלקיקים רדיואקטיביים שיגיע תוך כמה ימים לצפון אמריקה ולבסוף גם לאירופה"
וכו'' וכו''..
I LOVE IL |
| | |
יפן שיתפה פעולה עם הנאצים
|
e
| |
14:41 17/03/2011
|
הקימה מחנות השמדה כולל של יהודים, עבודה בכפייה, וניסוי בבני אדם ברחבי סין.
לא ידוע עד היום סדר הגודל של פשעיה, אך לאחרונה נמצאו קברי אחים ענקיים שמעידים על גודל הזוועה, ממש צחוק הגורל, שדווקא עתה לאחר שנחשפים פשעיה היא מקבלת מה שמקבלת,
ובקשר לארה"ב שנמצאת כעת בחופה המערבי תחת סכנת קרינה,
יוצא בעצם שיפן כביכול מחזירה לה על הירושימה.
יש דין ויש דיין.
וליהודים אין ארץ אחרת מלבד ישראל,
כדאי להזדרז. |
| | |
אסור להשתכר בפורים-לפי הסיפור בגמרא
|
אבי
| |
11:30 17/03/2011
|
רבא שחט את רבי זירא כשהיה שיכור .והחיה אותו .שנה אחרי כן הוא כבר לא השתכר , |
| | |
לפי הסבר המהרש"א, רבה לא שחטו ממש אלא כפה על רבי זירא שתיית יין עד שחלה ונטה למות
|
e
| |
12:33 17/03/2011
|
סברתי שגרם לו להתקף לב ואולי להתעלפות.
להלכה נפסק שמצווה להשתכר -
לגבי השתיה בפורים הרמב"ם כותב,
(הלכות מגילה וחנוכה פרק ב הלכה טו):
"חובת סעודה זו שיאכל בשר ויתקן סעודה נאה כפי אשר תמצא ידו, ושותה יין עד שישתכר וירדם בשכרות".
וראה כם בטור ובשו"ע.
|
| | |
בוקר טוב
|
~
| |
09:02 17/03/2011
|
|
| | |
לאחר הפיגוע - יום כיף לילדים 'פלשטינים' אצל יחידת האלפיניסטים בחרמון
|
ע7
| |
23:12 16/03/2011
|
http://www.inn.co.il/News/News.aspx/216980 |
| | |
הערב-רב עמאר שר"י
|
e
| |
22:11 16/03/2011
|
לא הוא האיש להעיד על מה שהוא בעצמו מוחזק ופסול, מי לא יכול היה לקחת החלטה נגד הממשלה להכיר בגיורי צה"ל ולכן העביר את ההחלטה לרב ישיש שכל מה שלוחשים על אוזנו במיוחד ידידו הקרוב שימון פרס, גם אם לא ממש שומע עדיין מקשיב, חותמת גומי לגיורי צה"ל שאני באופן אישי פגשתי גורמים שמעורים בנושא והבהירו לי היטב, שהגיור הרפורמי אגב של אלפי הרוסים לא נעשה באמצעים כשרים אלא ע"י מסעות שכנועים מצד כל מיני גורמים, החל בסוכנות היהודית וכלה במסיון הנוצרי ששותל לנו סוכנים "יהודים" שינצרו אותנו מבפנים.
הרב עמאר פסול לעדות, פסול לפסיקה, אינו מסוגל לעמוד בפרץ ולקבל החלטה, ומה שהוא עושה עכשיו זהו פשוט מסע-נקמה,
במי ?
בעולם התורה האשכנזי, שאני גם אם השתייכתי אליו בעבר איני מנוי על מעריציו, ובכלל לא מעריץ שום סמכות בעולם, חוץ מאת הקב"ה, שהוא בוחן כליות ולא חפץ בגרים רפורמים שלא מתכוונים לשמור מצוות,
שהרי אלו ניתנו לצרף בהם את ישראל, ואיזה צרוף זה להכניס אלפי עמלקים שונאי ישראל, עם ודתם, בדם.
http://www.inn.co.il/News/News.aspx/216961 |
| | |
הערבים שורפים לעצמם רכבים ישנים בצפת כדי לקבל חדשים
|
ע7
| |
21:36 16/03/2011
|
ועל מנת להסיט את האש והזרקורים מהפיגוע לעבר היהודים.
http://www.inn.co.il/News/News.aspx/216942 |
| | |
'כמעט חינם' נגד מתיישבי יו"ש?
|
ע7
| |
19:19 16/03/2011
|
http://www.inn.co.il/News/News.aspx/216962
רציתם מדינה דמוקרטית ככל הגויים
זהו שוק חופשי שבו גורמים זרים (ארגוני שמאל ומה שמעליהם) מסמנים יהודים מסויימים (מתנחלים) כאוייבים, ומשחדים ארגונים וחברות פרטיות לפגוע בהם.
אבל איפה זה לא קיים ?
כבר נחשף כאן בערוץ שראש הממשלה שלנו כמו גם קודמו הוא סוכן cfr שנשלח להתל במתנחלים ובציבור ה"ימני",
ואף אחד לא שואל שאלות ומביע תהיות.
אפרופו שליטה על הכלכלה הישראלית ע"י גורמים עויינים
על סטנלי פישר שדואג תמיד לדולר שמעתם ?
נגיד בנק ישראל שיובא לישראל מארה"ב כאילו חסרים לנו מוחות וכלכלנים ?
הנ"ל חבר ב CFR ובעבר היה גם חבר בבילדרברג (ארגון אירופאי מתחרה ולפעמים משתף פעולה עם ה cfr).
ידיעה מעניינת:
מגזין ה-Buisness Report מדווח על כך שלערפאת הייתה חברה אשר החזיקה 6.8 מיליון דולר בסיטיגרופ, חברה אמריקאית לשירותים פיננסיים שבסיסה בניו יורק. לפי המגזין לא ניתן להחזיק כסף בסכומים כאלה בלי שהחברה תדע מי שולט בו. הדבר קרה ב-2002, והשאלה היא מי הבכירים בסיטיגרופ אשר נתנו לדבר לקרות? ובכן אנחנו לא יודעים אבל מעניין לדעת שסטנלי פישר, נגיד בנק ישראל הנוכחי היה מפברואר 2002 ועד אפריל 2005 סגן יו"ר סיטיגרופ, החברה המסחרית הגדולה בעולם. עוד תוכלו לראות בקורות חיים של פישר שהוא גם חבר ב…מועצה ליחסי חוץ. אותה מועצה אשר קובעת מאחורי הקלעים את סדר היום הפוליטי בארה"ב ובמזה"ת…
סטנלי פישר גם היה חבר בקבוצה האליטיסטית החשאית של הבילדרברג:
מיקומו הבכיר של סטנלי פישר בבילדרברג:
http://conspil.com/wp-content/uploads/bildswed.JPG
|
| | |
לכמעט חנם יש סניף באלקנה , הכתובת כאן
|
אלקנה
| |
20:32 16/03/2011
|
http://www.khinam.co.il/lego_tree.php?instance_id=2&actions=show&id=627 |
| | |
חידוש לפורים : היכן כפיות הטובה במגילת אסתר ?
|
~
| |
15:27 16/03/2011
|
בס"ד
שימו לב איך הקב"ה נותן הזדמנויות לתיקון אפילו אצל הרשעים שברשעים, לצורך העניין - עמלק.
הרי אסתר היה הנצר האחרון למלוכת שאול המלך.
שאול המלך נצטווה לחסל את עמלק לגמרי, אבל ריחם מדעת עצמו על הגג מלך עמלק. בדיעבד, לרבות הימים מפעולת רחמנות זו של שאול, יצאו הגזירות בשושן, ואפילו השואה בגרמניה הנאצית, כולם זרע ישיר של עמלק.
ונחזור לעניין כפיות הטובה -
הרי המן הוא זרע עמלק, והוא חייו את עצם קיומו בעצם לזכות העם היהודי, בגלל ששאול לא הרג את סבו רבו של המן, הוא היה חיי.
חייב תודה ליהודים או לא ?
היתה לו הזדמנות -
להניח ליהודים או לנסות לרצוח עם שלם.
הוא בחר בכפיות טובה..
ולכן יצא שזרע שאול שבעצם הציל אותו - הוא זה שהשמיד אותו את המן.
|
| | |
(אבות, פרק ששי) "ר' מאיר אומר, כל העוסק בתורה לשמה, זוכה לדברים הרבה. ולא עוד, אלא שכל העולם כולו כדאי הוא לו, ומגלין לו רזי תורה, ונעשה כמעיין המתגבר".
|
1
| |
11:08 16/03/2011
|
(אבות, פרק ששי) "ר'' מאיר אומר, כל העוסק בתורה לשמה, זוכה לדברים הרבה. ולא עוד, אלא שכל העולם כולו כדאי הוא לו, ומגלין לו רזי תורה, ונעשה כמעיין המתגבר".
|
| | |
זכה נעשית לו סם חיים , לא זכה נעשית לו סם מוות רחמנא לצלן
|
יהודה
| |
11:43 16/03/2011
|
אם ילך בדרכו של הילל הזקן ע"ה אוהב שלום רודף שלום אוהב את הבריות ומקרבם לתורה
וכן שיזכה להיות מתלמידיו של אברהם אבינו , עין טובה רוח נמוכה ונפש שפילה ...יש לו סכוי לא רע בכלל שיהיה נעשה לו ולכל סביבתו סם חיים . |
| | |
אבל מניסיון רק על ידי ריבוי וידויים לפני השם יתברך זוכים להיפטר מהמידות הרעות .
|
יהודה
| |
11:52 16/03/2011
|
|
| | |
יהודה היקר, תנסה בבקשה להסביר ולפרש לו את הציטוט על תלמידי אברהם. משום ש..
|
~
| |
11:53 16/03/2011
|
ציטוטים ללא הסבר נלווה ניתנים להבנה כל אחד כפי שבא לו להבינם,
ובד"כ זו תובנה שגויה. |
| | |
הסבר
|
יהודה
| |
12:18 16/03/2011
|
תלמידי אברהם הם ענווים בעלי עין טובה כלפי הבריות
וכן הם צנועים מכירים את מקומם ולא תאבי כבוד ממון ועושר ומקיימים את מה שביקש השם יתברך מישראל "הצנע לכת עם אלוהיך "
לדוגמא משה רבנו ע"ה 7 ימים הקב"ה בכבודו ובעצמו מנסה לשכנע אותו ללכת לגאול את ישראל ובגלל כבוד אחיו הגדול אהרון לא רצה ללכת . כלומר צנועים ולא תאבי כבוד שררה וממון רב .
ולהיפך תלמידי בלעם הם בעלי עין רעה כלפי הבריות
ותאבים כבוד ממון ועושר .
גאווה זה שורש כל החטאים ושורש כל הרעות
עוונה עולה על כל המידות הטובות ואף על החכמה
כמו שנאמר בגמרא " מה שעשתה חכמה עטרה לראשה עשתה ענווה עקב לסילותא . "
לגבי עין רעה זה מי שחוקר אחר חובות הבריות ללא הרף ורואה רק את הצדדים המכוערים אצלהם ועל ידי זה ממשיכים רוח רעה ועצבות על מי שהם מסתכלים עליו .
וליהפך בעל עין טובה יראה את כל הכף זכות אצל הבריות וימצא את כל החן היופי שבבריות ולכן הוא ממש יכול להחיות את הבריות ולהחדיר בהם שמחה וחדווה ממש בחינה של מחייה מתים
ועליו אמרו חז"ל "גדול המלבין פני שיניים לחבירו יותר מהמשקהו חלב . "
אבל ענווה ללא חכמה לא שווה כלום למעשה חז"ל קראו לה חנופה , וכידוע כל מי שמחניף נופל בידו או ביד בנו . לכן חייבים לשלב חכמה עם הענווה . אחרת לא יעלה בידינו כלום .
כל מה שעשיתי וניסיתי לא עלה בידי לשבר את המידות רעות אלא על ידי קבלה של וידוי בכל יום יום חוק ולא יעבור שהזוהר הקדוש קורא להם מארי דחושבנא ומעלתם עצומה ונוראה . מן הסתם יהיה לכם מניעות על זה כי זה יהיה לכם מקפצה עצומה ויסלק ממכם את כל הדינים אשרי למי שישבור את המניעות וישכיל שזה רצון השם יתברך .
צריך בפשיטות ובלי חוכמות לקרוא לשם יתברך הרבה שיציל אותנו מבלעם הרשע ושאכן נזכה להיות מתלמידי אברהם אבינו ע"ה והילל הזקן ע"ה ואז נזכה לענווה כמו שצריך וכן לעין טובה ולהיות בכלל המרבים שלום בעולם ושמים שלום בפמליה של מעלה ופמליה של מטה .
דרך אגב אסור בתכלית האיסור לדון לכף זכות רשעים . צריך לבקש מהשם יתברך שיתן לנו דעת מתי לרחם ומתי לא . כי אם לא נרחם מתי שצריך עונשו או הפסדנו יכול להיות גדול ואם נרחם מתי שלא צריך גם עונשו יכול להיות קשה .
|
| | |
אפשר להוסיף ברשותך משהו קטנטן ?
|
~
| |
12:33 16/03/2011
|
עין טובה - לא רק זכיפת זכות לפלוני.
עין טובה - שרואה את תולדות מעשיו. יהודי ששומר על חברו שלא יפול מדרך תורה ומצוות ( לא קבלה דווקא אוקי ? אלא הפשטות שבעבודת השם )
עין רעה אצל תלמידי בלעם - איך אומרים ? חכמים להרע ..
ז"א שתלמיד בלעם יכול להיות סופר נחמד ומפרגן ונותן לפלוני אפילו תחושה טובה לגבי עצמו, שהכללל בסדר אצלו, גם אם לא, יחבקו וינשקו ויפרגן לו עד שיחשוב או ישכנעו שמצוות אינם הכרח.
זו עין רעה. |
| | |
זה נקרא כמדומני מגלה פנים בתורה שלא כהלכה
|
יהודה
| |
12:38 16/03/2011
|
כמו שמתפללים שלא נגיד על טמא טהור ועל טהור טמא ועל מותר אסור אסור מותר וכולי .
צריך להגיד דעת תורה אמיתית ולא לשא פנים לאף אחד בהלכה . מה שהתורה חושבת מה שנפסק להלכה את זה יש להגיד ולא לחשוש .
רק צריך לעשות את זה בעדינות ובחכמה , כדי לא לבוא לידי מחלוקת וכעס שאז הפסדנו יהיה מרובה משכרינו . |
| | |
תנסה לתחקר את 1 קצת יותר לעומק כדי לעמוד על דעתו..אנחנו עושים את זה פה כבר המון זמן, שנים..
|
~
| |
12:49 16/03/2011
|
|
| | |
אמרתי לו , שיברח ממרכז הקבלה הזה . מה אעשה לו ?
|
יהודה
| |
14:47 16/03/2011
|
אבל בסך הכל ברוך השם הוא מלא אהבת תורה . |
| | |
הוא מלא באהבה עיוורת ללייטמן המחסל.
|
~
| |
15:29 16/03/2011
|
.
אחרי כל כמה ציטוטים של חשובים באמת, ללא הסבר,
הוא מביא ציטוטים של לייטמן.
כבר שנים.
מה אתה מסיק מזה ? |
| | |
ביפן גם יש לכם תלמדי קבלעם ? קבלה לעם-בני ברוך ?
|
~
| |
11:55 16/03/2011
|
|
| | |
כן,אפילו כמה מהם בדרך לישראל חוזרים מהגלות וידאגו להם בבני ברוך לכל צרכיהם עד שיתאקלמו לארץ ישראל,שבו בנים לגבולם.
|
1
| |
12:06 16/03/2011
|
כן,אפילו כמה מהם בדרך לישראל חוזרים מהגלות וידאגו להם בבני ברוך לכל צרכיהם עד שיתאקלמו לארץ ישראל,שבו בנים לגבולם. |
| | |
כן,אפילו כמה מהם בדרך לישראל חוזרים מהגלות וידאגו להם בבני ברוך לכל צרכיהם עד שיתאקלמו לארץ ישראל,שבו בנים לגבולם.
|
1
| |
12:06 16/03/2011
|
כן,אפילו כמה מהם בדרך לישראל חוזרים מהגלות וידאגו להם בבני ברוך לכל צרכיהם עד שיתאקלמו לארץ ישראל,שבו בנים לגבולם. |
| | |
הם לא צריכים להתגייר כהלכה קודם שיקראו " שבו בנים לגבולם " ?
|
?
| |
12:19 16/03/2011
|
|
| | |
אני מדבר על יהודים שנמצאים שביפן,מעבר לכך יש גם יפנים מחסידי אומות העולם שמאוד רוצים להיות איתנו ולומדים קבלה הם אוהבים את עם ישראל יותר מהישראלים עצמם.
|
1
| |
12:27 16/03/2011
|
אני מדבר על יהודים שנמצאים שביפן,מעבר לכך יש גם יפנים מחסידי אומות העולם שמאוד רוצים להיות איתנו ולומדים קבלה הם אוהבים את עם ישראל יותר מהישראלים עצמם. |
| | |
האם אתה יודע ומבין את המושג " חסידי אומות עולם " עפ"י דרך התורה היהודית ?
|
~
| |
12:34 16/03/2011
|
|
| | |
תקרא את זה טוב טוב 700 פעמים אם צריך...
|
1
| |
13:16 16/03/2011
|
פנימיות וחיצוניות העולם
"דע, שבכל דבר יש פנימיות וחיצוניות" (בעל הסולם, הקדמה לספר הזוהר).
בכללות העולם, בני ישראל, זרע אברהם יצחק ויעקב, נחשבים לפנימיות העולם, ושבעים האומות, נחשבים לחיצוניות העולם.
וכן בישראל עצמם יש פנימיות, שהם עובדי ה'' השלמים, ויש חיצוניות, שהם אלו שאינם מתמסרים לעבודת ה''.
וכן באומות העולם עצמם, יש פנימיות, שהם חסידי אומות העולם, ויש חיצוניות, שהם הגסים והמזיקים שבהם.
וכן בעובדי ה'' שבבני ישראל, יש פנימיות, שהם הזוכים להבין את נשמת פנימיות התורה וסודותיה, וחיצוניות, שהם העוסקים בחלק המעשה שבתורה בלבד.
פנימיות וחיצוניות האדם
בכל אדם מישראל, יש בחינת ישראל שבו, שהיא הנשמה, ובחינת אומות העולם שבו, שהוא הגוף. אלא שאפילו בחינת אומות העולם שבו נחשבים כמו גרי צדק, שבאו והתדבקו בכלל ישראל.
אם האדם מישראל מגביר ומכבד את בחינת פנימיותו על פני חיצוניותו, היינו שנותן רוב טרחתו ויגיעתו לתועלת נשמתו, וטרחה מועטת בשיעור המוכרח הוא נותן לקיום צרכי הגוף (כמו שנאמר "עשה תורתך קבע ומלאכתך עראי") – אזי הוא משפיע במעשיו גם על העולם כולו: שבני ישראל, שהם פנימיות העולם, עולים בשלמותם מעלה מעלה, ואומות העולם, שהם חיצוניות העולם, יכירו ויחשיבו את ערך בני ישראל.
ולהיפך, אם האדם הפרטי מישראל מגביר ומחשיב את בחינת חיצוניותו, שהיא בחינת אומות העולם שבו, על פני בחינת ישראל שבו - אז גורם במעשיו, שגם החיצוניות שבכללות העולם, שהם אומות העולם, עולים מעלה מעלה, ומתגברים על ישראל ומשפילים אותם עד לעפר. ובני ישראל, שהם הפנימיות שבעולם, יורדים מטה מטה ח"ו. כמו שכתוב (דברים כ"ח) "הגר אשר בקרבך" היינו החיצוניות שבך, יעלה עליך מעלה מעלה, ואתה, בעצמך, היינו הפנימיות שבך, שהיא בחינת ישראל שבך, תרד מטה מטה.
פנימיות וחיצוניות התורה
גם בתורה יש פנימיות וחיצוניות.
כאשר העוסק בתורה מגביר את טרחתו בפנימיות התורה וסודותיה, הוא גורם בכך שמעלת פנימיות העולם, שהם ישראל, תעלה מעלה מעלה על חיצוניות העולם, שהם אומות העולם. וכל האומות יודו ויכירו בשבחם של ישראל, עד שיקויים הכתוב "ולקחום עמים והביאום אל מקומם, והתנחלום בית ישראל על אדמת ה''" (ישעיה י"ד).
בשעה שעוסקי התורה מזלזלים בפנימיות התורה, הם גורמים שכל בחינות החיצוניות שישנן בעולם מגבירות את עצמן על כל חלקי הפנימיות שבעולם, כל אחת לפי מהותה:
החיצוניות שבכלל ישראל, היינו עמי הארצות שבהם, מתגברת ומבטלת את הפנימיות שבכלל ישראל, שהם גדולי התורה.
וכן החיצוניות שבאומות העולם, שהם בעלי החורבן שבהם, מתגברת ומבטלת את הפנימיות שבהם, שהם חסידי אומות העולם.
וכן חיצוניות העולם, שהם אומות העולם, מתגברת ומבטלת את בני ישראל, שהם פנימיות העולם.
ובדור כזה, כל בעלי החורבן שבאומות העולם מרימים ראש, ורוצים בעיקר להשמיד ולהרוג את בני ישראל, כמו שאמרו חז"ל"אין פורענות באה לעולם אלא בשביל ישראל" (יבמות ס"ג).
צו השעה – להעדיף פנימיות על חיצוניות
בעוונותינו הרבים, נעשינו בדורנו זה עדי ראיה לכל האמור. ולא עוד אלא שמידת הדין פגעה דווקא בטובים שבנו, כמו שאמרו חז"ל "ואינה מתחלת אלא מן הצדיקים תחילה" (בבא קמא ס''). ומכל הפאר שהיה לכלל ישראל בארצות פולין וליטא וכו'', נשארו לנו רק השרידים שבארצנו הקדושה.
הנה מעתה מוטל על כל אחד ואחד מאיתנו, שרידי הפליטה, לתקן את המעוות החמור הזה, ולקבל על עצמו בכל נפשו ומאודו, להגביר מכאן ואילך את העסק בפנימיות התורה, ולתת לה את מקומה הראוי.
ויגיע הכח הזה גם על כלל ישראל כולו, עד שעמי הארצות שבנו, יכירו וידעו את השבח והמעלה של גדולי ישראל, וישמעו להם ויצייתו להם.
וכן פנימיות אומות העולם, שהם חסידי אומות העולם, יתגברו ויכניעו את החיצוניות שלהם, שהם בעלי החורבן.
וכן פנימיות העול |
| | |
הציטוטים שאתה מביא אינם שווים מאומה כאשר בסופו של דבר אתה מחכיש תורה ומצוות.
|
~
| |
13:29 16/03/2011
|
|
|
|