כוונות חנוכה - וי"ג מידות הרחמים

בס"ד

 מבואר בכוונות חנוכה, שצריכין לכוון בכל לילה,

מידה אחת מתליסר מכילין דרחמי,

- מי"ג מידות של רחמים.

 כל חיותנו וקיומינו הוא על ידי עוצם הרחמים הגדולים שממשיכין, הצדיקי אמת עלינו,

שנמשכין על ידי י"ג מידות הרחמים.

 שהם בבחינת י"ג תיקוני דיקנא, שעל ידי זה הם מרחמין עלינו,ומאירין בלבנו נקודת האמת שבלב כל אחד ואחד,בכל מקום שהוא, באופן שהוא גם יוכל להתעורר ולהתלהב להשם יתברך, ברשפי שלהבת ק"ה, עד שגם הוא ישמח נפשו, שעל ידי זה עיקר עלייתו, שכל זה בחינת חנוכה.

ברוך השם לעולם, אמן ואמן.

והנה תליסר מכילין אלו, הם  בחינת שלוש עשרה פעמים שם הוי"ה ברוך הוא, שזה בחינת יעקב ויוסף,כי "יעקב" ו"יוסף" – גימטריא י"ג פעמים שם הוי"ה, כידוע.

 ועל כן בשבעת הימים הראשונים של חנוכה,ממשיכין הז' מידות שהם עד "ואמת",שזה האמת בחינת יעקב כידוע, בחינת "תתן אמת ליעקב", ו"יעקב – גימטריא ז' פעמים שם הוי"ה, שזה הז' מידות עד "ואמת". זה בחינת אור קדושת יעקב.

ואחרי הז' ימים הראשונים, צריכין עוד להמשיך הארת יוסף, שגימטריא שש פעמים הוי"ה, בחינת הששה תיקונים אחרים, ביום השמיני, שאז נמשך המידה של "נוצר", ובו נכללין גם שאר התיקונים – עד "ונקה".

מתיקון "נוצר" עד ו"נקה",שזה בחינת התלהבות אור האמת,שמתלהב על ידי הצדיק בחינת יוסף. והעיקר, לזכות לבחינת רצון, שהוא בחינת תיקון "נוצר" - אותיות "רצון", כידוע.

ועיקר הארת התלהבות האמת, שמאיר הצדיק בחינת יוסף, העיקר הוא הארת הרצון, שהאמת יאיר וילהיב בלבו תמיד בהדרגה, ובמידה, עד שרצונו יהיה חזק, יכסוף וישתוקק תמיד, להשם יתברך, ולתורתו, ולצדיקיו, ברצון חזק מאד, שזה העיקר, כמבואר במקום אחר.

ועל כן כשמגיעים לבחינת "נוצר חסד", אין מדליקין עוד יותר באיתגלייא, כי אי אפשר להאיר איתגלייא יותר, אי אפשר להאיר יותר,רק שאר תיקוני דיקנא, שהם בחינת שמות הוי"ה, ואקיה כלולים שם בהעלם. כי אי אפשר לגלות ולהאיר עתה יותר כנ"ל.

יוסף הוא בבחינת משיח, שהוא יגמור הגאולה, שהיא בבחינת אמת, כמו שכתוב, "שלח אורך ואמיתך". אבל גמר הגאולה שהוא גמר התגלות האמת,אי אפשר עתה להאיר באתגליא כמובן, בכל דברי רבותינו ז"ל.

כי לבא לפומא לא גלי. וגם שלא יתלהב האור יותר מדי, שזה בבחינת "פן יהרסו,כמבואר בליקוטי תנינא, סימן ט'. על כן כשמגיעין בלילה השמיני להתחלת התיקון של יוסף, וממשיכין שם אחד, בלילה השמיני, תקון "נוצר", שהוא בחינת התגלות אור יוסף, שהוא מלהיב האמת, עד שמאיר הרצון,

ומימלא גם שאר התיקונים נכללין בזה.

חנוכה מואר ושמח.

 

חזרה
עבור לתוכן העמוד