עגלת קניות |
||||
|
כניסה לחברים רשומים |
"הכנס הזה הוא לא כנס של תורה" |
||||||
אלי בניזרי | כדורינט | ||||||
23/03/2015 17:15 | ||||||
הרב אמנון יצחק, שמדבר בהרצאותיו האחרונות נגד ש"ס ורבניה, הובך בהרצאתו ע"י אחד המשתתפים, שהסביר לו כי כל מלחמתו בש"ס וברב אריה דרעי שעומד בראשה, היא תוצאה של מעשה שטן ועצת יצר הרע ● האם זה שיכנע אותו להפסיק את המחלוקת? ● האזינו
לפני מספר שנים מועט, הרב אמנון יצחק היה מותג שנמצא בלב הקונזצוס החרדי. הוא החזיר אלפים בתשובה, והיה מוקף באהדה מקיר לקיר. ההרצאות היו מלאים מפה לפה, וגם ארגון "שופר" שבראשותו הכניס כסף לא רע. הוא אפילו החל לברך את הציבור בהרצאותיו, לאחר שהתפרסמו מספר מקרים בהם ברכתו התקיימה. ההרצאות שלו דיברו על הוכחת קיומו של הבורא מול תיאוריות הכפירה המופרכות.
אבל דוקא אז, בשיא פריחתו, החל הרב אמנון יצחק להתעסק בנושאים פנים חרדיים, והציבור החרדי החל להחשף לדעותיו בנושא קניית מוצרי שטראוס, שמיעת זמרים חרדיים, ושלל נושאים בהלכה שבהם הביע הרב את דעתו, לעיתים בניגוד לפוסקי הלכה מובהקים.
הדבר עורר התנגדות בציבור, כצפוי, ואף בקרב הרבנים. הרב אמנון יצחק נגרר לקרב על כבודו ונזעק להגן על צדקת דרכו, והעסק החל להתדרדר. השיא היה בהקמת מפלגת 'פז', שהיתה אמורה לגזול קולות מ'ש"ס'.
הרב עובדיה כתב עליו כי "הקדיח תבשילו", והורה לבטל שיעור שלו בבית כנסת בבני ברק, ולמנות במקומו מגיד שיעור ירא שמים; הוא הוסרט בוכה על הקולות שהרב אמנון יצחק מנסה לקחת מש"ס, ואט אט הפך הרב אמנון יצחק למוקצה מחמת מיאוס בציבור הספרדי הש"סי.
הרב אמנון לא טמן ידו בצלחת, ומאז הוא הפך את דרשותיו לכלי ניגוח בש"ס ורבניה. נערים חילוניים שמגיעים לדרשותיו על מנת להתחזק, נאלצים לשמוע דברים לא נעימים אודות רבנים ידועים, בנוסף למאבקים פנים חרדיים שהרב אמנון יצחק נכנס אליהם, כגון מאבקו בזמרים החרדיים, שהוא מכנה אותם בשמות גנאי.
המשתתפים החילוניים לא תמיד מבינים מי נגד מי ולמה, והמשתתפים החרדיים כואבים על חילול ה' שנגרם, ועל בזבוז כשרונו האדיר של הרב אמנון יצחק, שהיה יכול להמשיך ולהחזיר אלפים בתשובה.
אחד המשתתפים החרדיים באחת ההרצאות האחרונות של הרב אמנון יצחק, קיבל את רשות הדיבור והחל להטיף לו מוסר על כך. כך זה נשמע:
"אין ספק, שהרב החזיר מאות אלפים בתשובה. אולי מליון ויותר. ואת זאת הרב עשה במשך עשרות בשנים. אחד המעריצים הגדולים של הרב, זה אני. ואני, בדרשות שאני נותן בין מנחה למעריב, משתמש הרבה בדרשות ומביא דוגמא של מטאור שנפל בדורינו בעולם הזה, ואומר "זה הרב אמנון יצחק". מספר 2 זה הרב אורי זוהר. ההוא בדרכו וזה בדרכו. שני מקדשי שם שמים ברבים, ושכרם הוא אדיר. כמובן שהקב"ה נתן זכות כזו גדולה לרב אמנון, וגם נתן לו חן, וגם נתן לו יופי של דיבור, רטוריקה אדירה, משכנעת וקונה ושובה בני אדם (אני בן השבויים של הרב)".
"והנה כנראה, אותו יצר הרע, קינא מאוד ברב, ודוקא בשיבתו של הרב, שזקנו הלבין (כמו זקני, גם לי היה בזמנו זקן שחור), הנה עכשיו היצר הרע עובד שעות נוספות, והצליח לשכנע את הרב שלהגיד לבנאדם "רשע" בפורום כזה גדול, בפני כל העולם כולו, נגד רב בישראל, שמסר נפשו על התורה (אני מדבר על הרב אריה דרעי), ואני אומר, שהאדם הזה נכנס לבית סוהר בגלל היותו צדיק (ולא בגלל היותו רשע, כי הוא מסר נפשו על התורה), והקנאה של הסיטרא אחרא, הביאה אותו ע"י עדי מדינה, ע"י ערכאות, ע"י עיוות דין (הרי זה משפטי גויים), הרי הוא לא עמד בפני בית דין רבני גדול, של שבעים, או של עשרים ושלושה, או של שלושה אפילו, כדי לדון אותו על גניבה. ולכן דנו אותו כרשע וגנב, והכניסו אותו לבית סוהר שלא בצדק".
"ואני במרחק כזה, של עשרים מטר מהרב, עמדתי מול הרב עובדיה יוסף, כשהוא אומר "אתה זכאי, אתה זכאי ואתה זכאי", ואני מאמין לרב עובדיה יוסף, זכר צדיק וקדוש לברכה, שהרב אריה דרעי זכאי (הוא גם לא "דורעי". לדעתי כינוי שם לרב, ואפילו לכל בר ישראל, הוא מעשה שטן, מעשה יצר הרע, לא מתאים לרב לכנות שמות לבר ישראל)".
"ואני שואל, אם רב כזה גדול שאני כל כך אוהב, לא סולח ולא מוחל למה שעשו לו, אז מי אני שאמחל ואסלח לכל בר ישראל לפני כניסתי למיטה, כל לילה אני אומר את זה! הקלטת הזאת שמעתי את כולה, כדי שאוכל לשפוט בין אמת לשקר! שמעתי את כולה, וזה מזעזע, מתים מדברים פה, רכילות איומה, והרב דולה מהם את הרכילות, מביא אותה לציבור ומראה לנו כמה התורה מכוערת, כמה התורה היא חס ושלום טינופת, 'אל תלכו בדרך התורה, אל תצביעו למפלגה רעה, מושחתת, אל תלכו בדרכם, הדרך הטובה היא כנראה לא במפלגה שנקראת ש"ס'.
"דברים כאלה לעשות, הם בעצם שריפת התורה. זה מעשה העגל! אני רואה בדברים האלה ראויים לקריעה, הכנס הזה הוא איננו כנס של תורה, אלא כנס של שטן, כנס של 'קריעה'..."
הרב אמנון יצחק מתערב לראשונה בשיחה: "למה אתה לא קורע? תקרע!"
"אני לא קורע, גם בכותל לא קרעתי", מגיב המשתתף.
"לא הבנתי, מה חבל לך על החולצה? נו תקרע, אני רוצה לראות שאתה קורע!" המשיך הרב אמנון לתקוף.
המשתתף ניסה לומר משהו, והרב אמנון משסע אותו "נתתי לך מספיק לדבר!"
"שעה שלימה בזבזתי", הוא ממשיך בכל זאת, וויתרתי על שיעור תורה, צלצלתי ושאלתי אם הרב הגיע, אמר לי משהו, לא שמעתי טוב, הבנתי שכן, מיד נסעתי לפרדס חנה כדי לדבר עם הרב".
"אני אומר, ידועה מחלוקתו של קורח, קורח היה איש אדיר עם רוח הקודש, ידוע מה קרה לו ולעדתו, ואח"כ עם מטה אהרן... אנחנו מכירים גם את אבשלום, אחיתופל, דואג האדומי, מי שאחז במחלוקת, זה לא היה לו טוב, אני חס על הרב ועל כבודו, אני מאוד דואג ודואב, הלב נקרע".
"אני רוצה להגיד, אני יודע שהרב יענה לי, וישכנע את הקהל שכל דבריי הם דברים טפלים, כמו שראיתי ושמעתי בסרט הזה, אני יודע שהרב יקח את הדברים, יגמד אותם ויעשה אותם כאין, וזה באמת כח הרטוריקה של הרב, לשכנע ציבור, וזה מצויין.
"רק אני רוצה להגיד, ובאמת - אמיתי מכל הלב. אני מזמין את הרב לדין תורה אצל בית דין רבני, לא של ש"ס. לא של בית יוסף, אלא בית דין אשכנזי. לא אכפת לי שזה יהיה הרב שטיינמן, או הרב קרליץ, או הרב וואזנר שה' ישלח לו רפואה שלימה, או הרב קנייבסקי, כל רב.
"נעמוד בפני שלושה רבנים, הרב יטען את טענותיו, אני אביא את הדיסק, אני אשמיע את הדיסק, ואני אשאל: האם יש פה מעשה עגל? האם יש פה מעשה שטן? האם יש פה דברי בלע על יהודים? האם יש פה ענווה או גאווה? האם יש פה רמיסת התורה? מה שיגיד הרב, מה שישפוט בית הדין, אני מקבל עלי, ואני מוכן לשים את כל רכושי, את ביתי, ויש לי כמה בתים..."
הרב אמנון קוטע את המגיב: "שמענו, בסדר, רק תגיד לי בסוף כמה שילמו לך על הטקסט הזה?"
"חלילה", מזדעק המגיב: "בהן צדק, בתורה שאני לומד אותה, אני נשבע בתורה, מותר לי להישבע, שלא היה בן אדם... אדרבה, בני הגדול אמר לי "אבא, אל תלך, ילעגו עליך, הוא יגמד אותך לאפס", לא אכפת לי שתגמד אותי, כבודי איננו פה, אני הזמנתי לדין תורה, אם הרב יבוא איתי לדין תורה, היה שווה לי לבוא היום... הרב מוכן לבוא איתי לדין תורה, כן או לא?"
"שמענו, שמענו, בסדר", קוטע אותו הרב אמנון, והפעם סופית. "עכשיו אני יראה לכם את כל מה שהוא אמר - בהפוך".
האזינו:
|
||||||
|
||||||
|
||||||
כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך |