עגלת קניות |
||||
|
כניסה לחברים רשומים |
הגר"י כדורי בראיון |
||||||
בנימין ישראלי | כדורינט | ||||||
9/02/2015 03:00 | ||||||
ראיונות מרתקים ונדירים נערכו עם זקן המקובלים, הגה"צ רבי יצחק כדורי זצוק"ל ● בראיונות הוא מדבר על מדינת ישראל, על ביאת המשיח, הבעל שם טוב והחסידות, ערביי ישראל, והגאולה הקרבה ובאה ● הרב כדורי כדורי שלא הכרתם • עם ישראל נמצא במצוקה קשה, הערבים הורגים ופורעים... • צריך ללמוד חסידות? לא. הבעל שם טוב היה במדרגה גבוהה מאוד. היה האר"י הקדוש והיה רבי ישראל בעל שם טוב. מדרגתו של רבי ישראל בעל שם טוב היתה עליונה, וגם גדולתו בכוונה. • כאשר הרב אומר שבלימוד הקבלה תתקרב בגאולה האם פירוש הדבר שכל יהודי צריך ללמוד קבלה? חלילה. צריך להיות ראוי ללמוד קבלה ומי שלומד קבלה ואינו ראוי הדבר מזיק לו ומזיק לציבור, והוא יכול לרדת מדרך הישר או להיפגע בנפשו עד כדי שגעון. • מי ראוי ללמוד קבלה? ראשית דבר עליו למלא כרסו בש"ס ופוסקים. מי שאינו בקיא בש"ס מה לו ללכת ללימוד הקבלה? מי שלומד קבלה צריך גם כן להתקדש ולהיטהר. • אחד מאנשי הבית: מה הכוונות? השבעות למלאכים? לא. אנחנו לא משביעים את המלאכים, אנחנו מתפללים לריבונו של עולם ורק לו. אין לנו עסק עם מלאכים. (מצווה להביא ספר דק על כוונות ספירת העומר) הנה, תראה איפה כאן מלאכים? יש כאן רק שמות של הקדוש ברוך הוא. • שאותם כבודו אומר? לא. רק מכוונים את השמות, על כל מילה ומילה יש כאן דפים שלמים של כוונות. הנה דפים שלמים על ברוך ועל אתה. לא מוזכר כאן שם של מלאך, רק שמו יתברך. • כבודו בקיא בשם של 48 אותיות שאותו אומר כוהן גדול ביום הכיפורים? השם כתוב בספרים. • ואפשר לאומרו בעת הצורך? חס וחלילה, אסור לאומרו, יכול לאומרו רק כהן גדול ביום הכיפורים, בקודש הקודשים. אף אחד מלבדו לא יגיד את השם הקדוש. • רק לכוונו? לראותו בלבד. כל שם שאין ראוי לאומרו מי שומרו הדבר אינו מביא לו ברכה, הדבר מסוכן. • אם כך מי יכוון? מי שראוי לכך. מי שילמד מקודם לכן גמרא ופוסקים וילמד הכוונות כפי שצריך ללמוד. • היום יש מכוונים? יש מי שלומדים קבלה ויודעים קצת בכוונות. פתחנו בית מדרש מיוחד שבו משתתפים תלמידי חכמים שלומדים קבלה. אנחנו לומדים ביחד כוונות, אנחנו רוצים שיעמוד דור חדש של מכוונים. • בדור הקודם היו מכוונים? • הרב סלמאן אליהו... הרב סלמאן אליהו היה מקובל גדול ומכוון היו מכוונים רבים אחרים, שהיו מתכנסים יחדיו בעת צרה ליעקב ומכוונים. • בזמן השואה? בזמן השואה, כשבאו הידיעות הקשות על מה שנעשה ליהודים באירופה התכנסנו יחדיו לכוון כוונות ולבקש מריבונו של עולם. • אז נפסקה השואה? אנחנו ביקשנו והתפללנו. מהם כוונות? אנחנו מתפללים ומכוונים את השמות בכדי שהקדוש ברוך הוא ישמע שוועתנו. • סיפרו אז שהמקובלים שחטו כבש והיזו מדמו סביבות ירושלים... לא אנחנו, אולי המקובלים האשכנזים, אנחנו עסקנו בכוונות. • הרב מרדכי שרעבי היה גם הוא מכוון... כן, בשעתו היה בא בכל ראש השנה והיינו מכוונים ביחד. אחר כך כאשר נבנה לו הבניין הפסיק המנהג הזה. מקודם לכן כל שנה ושנה היינו מכוונים ביחד. • המקובלים בשעתו גם עסקו בתיקון נשמות... אלה היו המקובלים של פעם, אני לא עוסק בתיקון נשמות. • סיפרו גם על הוצאת דיבוקים... זה היה רבי יהודה פתאיה, הוא עסק בהוצאת דיבוקים. היה אדם גדול ומכוון גדול וידיו רב לו גם בהוצאת דיבוקים. • כבודו לא הוציא דיבוק? • כבודו ראה את רבי יהודה פתאיה? • כיצד? • וגם קיבל תשובה? בודאי, גם קיבל תשובה. הוא היה שואל לשמו של הדיבוק, שואל אותו מה חטאו והדיבוק עונה, בעל כורחו הוא עונה. • נשמע קול? בודאי, נשמע קול ודברים, דברים ברורים. סיפר את שמו, פרט את חטאו, בכה וגם ביקש מרבי יהודה תיקון. • רבי יהודה פתאיה תיקן אותו? • צאתו הורגשה בחדר? הוא יצא דרך הציפורן של האצבע ברגל. האיש שבו היה הדיבוק הרגיש כאילו האצבע נפתחת לו. • אף אחד לא ניזוק? רבי יהודה פתאיה השביעו שלא יזיק בצאתו ולא יפגע במי שבתוכו הוא נמצא והוא עשה את מה שרבי יהודה פתאיה ציווה עליו והשביע אותו לנהוג. • על איזה חטאים נידון הדיבוק? • היו מקרים רבים של הוצאת דיבוקים? מקרים רבים. רבי יהודה פתאיה כתב על כך גם ספר מיוחד ובו סיפר מן השיחות עם הדיבוקים. • לפעמים קורה שמתפתים לעסוק בקבלה וגם לעסוק ברוחות... • כבודו עוסק בקבלה מעשית? לא, אנחנו עוסקים רק בכוונות, לא בקבלה מעשית. בקבלה מעשית יש השבעות של מלאכים. אנחנו לא עוסקים בזה, רק בתפילה ובכוונות השמות הקדושים. • על הבעל שם טוב מספרים מעשים נוראים... הבעל שם טוב היה גדול בכוונות, את מה שהוא היה יכול לעשות אנחנו לא יכולים לעשות, גם הוא לא השתמש בהשבעות אלא בכוונות אך מעלתו היתה גדולה מאוד. • לבעל שם טוב היה גילוי אליהו, גם לצדיקים אחרים היה גילוי אליהו... • גם כבודו זכה לגילוי אליהו. • יש שזכו בהקיץ ויש שזכו בחלום... • מי כן זכה? היו צדיקים גדולים שזכו, לא אני. יש צדיקים שיש בהם ניצוץ מיוחד שזוכים לכך, הדבר ידוע ליודעי ח"ן. • מבני הבית: כאשר הרב מתפלל מרגישים כאן קדושה מיוחדת, במיוחד בעת כוונות העומר... (החיוך שלא מש מפיו מתעבה משהו) אני לא יודע מה שמרגישים, אנחנו מכוונים את הכוונות ומתפללים להשם. • אומרים שהתפילה נמשכת זמן רב... (מצביע שוב על ספר כוונות העומר) יש בספירת העומר כוונות רבות והדבר אורך זמן כנראה. • מותר גם לומר את השמות שבכוונות העומר? • למשל צריך טבילה... • כבודו נותן קמיעות... • מה כתוב בקמיעות? • רק זה? • הכוונות עוברות מדור לדור? • את הבעל שם טוב לימד הנביא אחיה השילוני... רבי ישראל בעל שם טוב זכה. האר"י הקדוש ורבי ישראל בעל שם טוב, הם היו גדולי עולם שידעו כוונות נשגבות. רבי ישראל בעל שם טוב תיקן נשמות ובכוח אותו חסיד נפטר ולאחר פטירתו בא אל רבי ישראל בעל שם טוב שיוציא את הילד מבין הגויים. רבי ישראל בעל שם טוב ידע מה שארע עם הילד, שעתה כבר גדל בין הגויים והיה לכומר ולא סתם לכומר אלא ראש הכמרים. על ידי כוונותיו הקדושות המשיכו שיבוא אליו והוא הבטיחו שיחזור בתשובה. כעבור שבועיים באותם ימים היה כנס של אלפים ורבבות והוא היה צריך לדבר בפניהם. בעת הכינוס של הנוצרים, היהודים היו מסוגרים בבתים, חוששים לנפשם. הבעל שם טוב בא לתוך העיר דווקא בעת הכנס עצמו ונכנס לבית יהודי שחלונו היה מכוון כנגד הבמה ושלח את משמשו רבי יעקב שילך אצל אותו כומר ויזהירו לבוא. הלך רבי יעקב והלה דחהו, הלך עוד פעם עד שהוא ויתר על הכבוד הגדול שנפל בידו ויצא אל רבי ישראל בעל שם טוב וביקש תיקון לנפשו. אמר לו רבי ישראל בעל שם טוב שכאשר ישמע את הסיפור מפי מישהו, זה יהיה האות כי התקבל תיקונו. לפני הסתלקותו חילק רבי ישראל בעל שם טוב לכל אחד את עיסוקו ולרבי יעקב קבע כי ילך בערים ועיירות ויספר ממה שראה ומכך יתפרנס. חלף זמן רב והוא הגיע לעירו של הכומר הגדול שחזר בתשובה ועתה הוא עשיר גדול. שמע על האורח והזמינו לביתו לשבת. בסעודה ביקשו לספר על שראה אך משום מה הלה שכח הכל, וכך בכל הסעודות. נתן לו כסף ביד רווחה גם ללא הסיפור, ובדרכו מהעיר נזכר רבי יעקב לאחר מאמצים בסיפור אחד, סיפור הכומר. חזר למארחו וסיפר הדברים. המארח כמובן שמח מאוד ואמר לרבי יעקב: מעתה לא תסתובב לספר סיפורים. כוונת רבי ישראל בעל שם טוב נשלמה, תשב אצלי ותתפרנס ממני... רבי ישראל בעל שם טוב עשה תיקונים גדולים, תיקן נשמות ותיקן גם את היהודים. • המקובלים התכנסו בכדי לעצור את השואה באירופה, למה לא עשיתם זאת בתחילתה? • והיום למה לא מתכנסים מכוונים בכדי לעצור את הפרעות שהערבים פורעים בנו? (מצטחק) איפה שיבואו? זה רוצה להיות דיין , זה רוצה להיות רב, אין מי שיעסיק עצמו בכוונות. עכשיו אנחנו מתחילים מההתחלה. • התלמידים כבר יודעים לכוון? יש שכבר יודעים. אך בדברים הללו צריך ללכת בזהירות רבה. היו מכוונים שאינם ראויים לכך שיצאו מדעתם. יש מישהו שלמד קבלה בלא שהיה ראוי ועד עתה הוא מאושפז. • הרב בעצמו לא יכול לכוון? • בתקופה האחרונה יש התעוררות של בעלי תשובה... בוודאי, אלה ימות המשיח. ה' מרחם על עם ישראל ושולח להם רוח טהרה לחזור בתשובה. כאשר יתרבו בעלי התשובה תהיה תשועה לישראל, כאשר יעשו תשובת המשקל. • מצד אחד יש בעלי תשובה, מאידך יש כפירה גדולה... • ממתי הרב מכוון? • ממי הרב למד? • גם בנו מכוון? • מה ההבדל? • שומעים כאן על מכשפים ערבים... • יש שנעזרים בהם... • במה? • אין פרנסה לאנשים, אין עבודה, מה יהיה? • מספרים שהרב עושה סגולות מיוחדות... • הרב נוסע לכותל? • למה לא כל יום? • איזה לימודים הרב לומד? •דובר על רבי פאתיה, היום יש שמעלים רוחות ומדברים עימם. יש אם כן דרכים אחרות בכדי לעסוק בכך, לא רק בדרך הקדושה כמו רבי יהודה פתאיה... יש כנגד הקדושה גם בטומאה, בסופו של דבר ינזקו. • למה רבי יהודה פתאיה עסק ברפואות וישועות? • מהיכן הדברים באו לו? • גם הרב למד עם צדיקים מהדור הקודם? • במקרה של שידוכים הרב פותח ספרים ומשלב... • כל אדם יכול ללמוד חשבונות אלה או שזה קבלה? • אין מזל לישראל, ישראל מעל למזל... • הרב נוסע לקברי צדיקים? • באמצע המלחמה היה הרב בלבנון, בימים אלה לפני 7 שנים... היינו בקבר זבולון, ליד צידון, הלכנו גם לקבר בצלאל בן אורי, באמצע המלחמה ולא נסתייע להגיע למקום. ליד קבר יששכר וזבולון יש מערה שבה קבורים אלפי צדיקים ומערת בבלים היא קרויה. בידי הערבים מסורת שהיא מוליכה עד ירושלים. • הרב נוסע לקבר שמואל... • יש גם המעוררים על קבר דוד... • בבארה של מרים בכינרת הרב היה? • הרב היה בבל בקבר יחזקאל? • אומרים שרואים בה נסים... אמת, החדר קטן, כמו חדר זה ונכנסים בו אלפים. • מה היה כוחו של חומייני? • גם בן גוריון היה קליפה קשה? • גם קליפה וגם ניצוץ... כן, אלה שהיום שולטים הם נשמות הערב רב שיצאו ממצרים. בודאי שיש בהם איזו קדושה. לפני ביאת המשיח הם באים. • מתי יבוא המשיח? • כמה? • יותר מידי, כבר היה מספיק צרות.. • בין מי למי? יהודים ביהודים. אלה מה? מי יכניע אותם? הממשלה הזאת הרי לא תתכופף מעצמה. • יהודים יורידו את הממשלה הזאת ואז יבוא משיח? כן, יתגלו עשרת השבטים והם שיעשו מלחמה. יש שני גם שני משיחים: משיח בן יוסף יעשה מלחמות, ומשיח בן דוד ברוח פיו ינצח את הגויים, וברוח פיו יביא שהאטום ישרף במקומו. • המדינה הזאת תתקיים עד משיח? • אין סכנה שהממשלה תיפול? • עד משיח תהיה מדינה? • מה אלה הבגדים שכבודו הולך, המצנפת? • מה זו הגלימה? • מומלץ לכל יהודי? • הרב דיבר על עשרת השבטים, איפה הסמבטיון? הקדוש ברוך הוא העלימם בכדי שלא יסבלו מעול הגויים. לפעמים הם מתגלים. בזמננו קרה מעשה שערבים מבבל שיצאו למכה נפגשו בשני רוכבי סוסים שדרשו • מתי זה היה? לפני 80 שנה. הם יושבים לבטח בארצם עד שיבוא משיח. אם נרבה בלימודי הקבלה זאת התרופה, מתורת רבי שמעון בר יוחאי למדנו זאת. • עד שיבוא משיח מה צריך לעשות עם הערבים? יש מקומות שאנחנו לא צריכים להיות בהם, למשל עזה (בני הבית: הוא לא רואה בעזה חלק מארץ ישראל), היא ארץ פלשתים. בחברון אנחנו צריכים להיות, שם מערת המכפלה והאבות הקדושים, בשכם יכולים להיות גם אנחנו וגם הם. • כבוד הרב, מה יקרב את הגאולה, אליה משתוקקים המוני בית ישראל? צריך שיהיו יותר מקובלים שידעו לכוון בתפילותיהם, שידעו לכוון לגאולה לעם ישראל. • מנין המסורת הזאת שדווקא תפילה על פי כוונות? הכל בא מהר סיני. משה רבינו העביר לתלמידיו והם המשיכו. רבי שמעון בר יוחאי חיבר זוהר אבל חלקים ממנו אבדו. יש לנו חלקים מזוהר שאנחנו לומדים. אר"י ז"ל גילה וחידש דברים גדולים, רבי חיים ויטאל המשיך במסורת וגם הרש"ש, וכך עד ימינו. • איך נגיע לקץ הצרות עם הישמעאלים? חשוב שכולם יחיו על פי "אם בחוקתו תלכו". רצו להיפגש עם הערבים, היו מפגשים והנה באה האינתיפאדה. זה עונש. פעם יהודים היו בארץ גושן ורצו גם להיפגש עם גויים. אחר כך בא סבל בארץ מצרים ולא יכלו כבר להיפגש. זה עונש. יש הרבה מה לתקן. חילול שבת ועוד הרבה דברים. • ממה צריך להתחיל יהודי שרוצה לחזור לשורשיו? קודם כל שבת וטהרת משפחה וכל שאר המצוות בעקבות זה: תפילין, כשרות. • ויתחיל ללמוד קבלה? צריך להיות בקי בש"ס ורק אחר כך לגשת לקבלה. זה עוון גדול ללמוד קבלה לפני שלומדים את הנגלה. |
||||||
|
||||||
כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך |