עגלת קניות |
||||
|
כניסה לחברים רשומים |
"תוך הנחל" לפרשת לך לך ● אחד היה אברהם |
||||||
נחום קפלן | כדורינט | ||||||
18/10/2015 09:25 | ||||||
בליל שבת קודש פרשת לך לך ה'תש"ע, מסר הצדיק מוהרא"ש זצ"ל שיחה נפלאה, על פי דברי רבי נחמן מברסלב בהקדמת ליקוטי מוהר"ן חלק ב', המדבר מן הפסוק אחד היה אברהם ● מה היתה עבודתו המיוחדת של אברהם אבינו ע"ה? ● כיצד ידבק האדם בעבודתו ולא יתבלבל מהמניעות? ● זאת ועוד, בשיחה שלפניכם ● תוך הנחל - פרשת לך לך
פתח ואמר מוהרא"ש זצ"ל, רביז"ל אומר, כתיב (יחזקאל ל"ג) "אחד היה אברהם", שאברהם עבד השם רק על ידי שהיה אחד, שחשב בדעתו שהוא רק יחידי בעולם, ולא הסתכל כלל על בני העולם, שסרים מאחרי ה' ומונעים אותו, ולא על אביו ושאר המונעים, רק כאילו הוא אחד בעולם, וזהו: "אחד היה אברהם", וכן כל הרוצה ליכנס בעבודת השם, אי אפשר לו ליכנס כי אם על ידי בחינה זו, שיחשוב שאין בעולם כי אם הוא לבדו יחידי בעולם, ולא יסתכל על שום אדם המונעו, כגון אביו ואמו או חותנו ואשתו ובניו וכיוצא, או המניעות שיש משאר בני העולם, המלעיגים ומסיתים ומונעים מעבודתו יתברך, וצריך שלא יחוש ויסתכל עליהם כלל, רק יהיה בבחינת: "אחד היה אברהם" - כאלו הוא יחיד בעולם, עד כאן לשון רביז"ל. רואים שאם צדיק בוחר לעצמו דרך בעבודת השם יתברך, אינו צריך להתבלבל מאף בריה שבעולם, יהיה מי שיהיה, ולכן אשרי מי שמכניס בדעתו את גילוי הנ"ל של רביז"ל "אחד היה אברהם", ואינו מסתכל על אף בריה שבעולם כשבא לעבוד את השם יתברך, רק מחפש את נקודתו המיוחדת לו, ומוציא אותו מן הכח אל הפועל, כי על ידי זה יצליח מאד בכל ענין, ויזכה לעלות ולהתדבק בדביקות השם יתברך באמת ובתמים כל הימים, אשרי לו ואשרי חלקו. וקישר מוהרא"ש את ענין הנ"ל לפרשת השבוע בקשר נורא ונפלא מאד, כי הנה כתיב (בראשית י"ב), ויאמר ה' אל אברם לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך אל הארץ אשר אראך, ויש לומר שמרומז בפסוק זה גילוי הנ"ל של רביז"ל "אחד היה אברהם", וכמבואר בדברי מוהרנ"ת ז"ל (לקוטי הלכות שבת הלכה ז' אות ע"ה), שהקדוש ברוך הוא אמר לאברהם אבינו "לך לך", שתלך לך לעצמך, היינו למקור נשמתך, שכל הילוכך ונסיעתך וכל דרכיך בזה העולם, בכולם תכווין לילך לך לעצמך, היינו למקור נשמתך ואל הנקודה המיוחדת לך, ואל תסתכל על מניעות כלל, לא על המניעות שיש לך מאחרים ולא על המניעות שיש לך מעצמך, שזהו מארצך, היינו שתלך מתוך הארציות והגשמיות שלך, וכן תתרחק מן השכנים ובני אדם היושבים בארצך, ואל תסתכל עליהם כלל, כי הם רק מניעות לעבודת השם יתברך, וממולדתך, היינו אל תסתכל באיזו גשמיות נולדת, אף על פי שגם זה לפעמים מונע גדול לעבודת ה', וכמו שאמר דוד המלך (תהלים נ"א) הן בעון חוללתי ובחטא יחמתני אמי, אף על פי כן אתה מוכרח לילך ממולדתך, ולא להסתכל על זה כלל. ומבית אביך, שהם המשפחה, הקרובים והמיודעים שלך, שגם מהם יש הרבה מניעות לעבודת השם יתברך, ומכולם אתה צריך לצאת וללכת לך לנשמתך, ותדמה לעצמך כאילו אתה יחיד בעולם, שזהו ל"ך ל"ך, העולה בגימטריא ק' שהוא מאה, רמז למה שאמרו חכמינו הקדושים (אבות ה') בן מאה כאילו מת ועבר ובטל מן העולם, שתדמה לעצמך שכבר יצאת מגשמיות עולם הזה, ואין לך שייכות עם אף בריה. אל הארץ אשר אראך, שתלך אל הארציות שאני מראה לך, ושם תראה גילוי אלקות מכל דבר, וכבר לא תתבלבל משום דבר, שזהו המובא בבעל הטורים, ארא"ך בגימטריא ענני"ם מלמד שהיו עננים הולכים לפניו ומראים לו הדרך, כי זוהי מדרגת הצדיקים שזוכים ששם הוי"ה ברוך הוא מאיר לפני עיניהם תמיד, וכמו שכתוב (תהלים ט"ז) שויתי הוי"ה לנגדי תמיד, ובמקום שמאיר שם הוי"ה, לשם הם הולכים, והולכים בדרך, בדוגמא שהלכו נשמות ישראל במדבר, שהיו מסובבים עם ענני הכבוד שהראו להם את הדרך, וכשאדם בא למדריגה זו, אזי הוא דבוק בה' אחד, שזהו "אחד היה אברהם", וכבר אינו מתבלבל משום בריה שבעולם, והשם יתברך יזכנו להגיע אל דביקות אמיתית בו יתברך, עד שלא נראה משום דבר רק אמתת מציאותו יתברך לבד, ונזכה לעלות ולהכלל בו יתברך לגמרי מעתה ועד עולם אמן ואמן. |
||||||
|
||||||
כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך |