עגלת קניות |
||||
|
כניסה לחברים רשומים |
כ"ק האדמו"ר מוהרא"ש שליט"א מדבר על האסון הכבד |
||||||
עמיחי אבידן | כדורינט | ||||||
25/05/2012 | ||||||
"אין לשאול שאלות, רק להתעורר בתשובה" - כך אמר מוהרא"ש בתגובה לאסון הכבד שאירע השבוע, בו נספו שמונת בני משפחת אטיאס ברגע אחד, בתאונת דרכים מחרידה ● האירוע עורר אצל רבים הרהורי תשובה, אך גם שאלות באשר לסיבת התאונה בה נהרגו ילדים קטנים במיתה משונה בתשובתו כותב מוהרא"ש: "הדבר הראשון אסור להרהר אחריו יתברך בשום פנים ואופן, כי אנחנו לא יודעים כלום, ואף אחד לא יכול להגיד או להסביר על מה זה קרה, ובפרט כפי שמספרים הם היו בעלי חסד גדולים, ועזרו לכולם, ומסרו נפשם בשביל הזולת, ולכן אין לשאול שאלות למה זה הגיע וכו'. מה שכן יכולים ללמוד מזה, שאנחנו צריכים מאד להתחזק באמונה פשוטה בו יתברך, לידע אשר הוא יתברך מנהיג את עולמו בחסד וברחמים בצדק ובמשפט, ודבר גדול ודבר קטן לא נעשה מעצמו אלא בהשגחת המאציל העליון, עד כדי כך שאמרו חכמינו הקדושים (חולין ז:) אין אדם נוקף אצבעו מלמטה אלא אם כן מכריזין מלמעלה; שאדם לא מקבל מכה קטנה באצבע קטנה אם לא מכריזין על זה קודם מלמעלה. ולכן עלינו לחזור בתשובה שלימה, ולדעת שהקדוש ברוך הוא מסתכל עלינו וכו', צופה ומביט על מעשינו וכו', והגיע הזמן שיפסיקו ההסתות הפרועות אחד על השני וכו', ובפרט בשם התורה וכו', כי יש אנשים שעושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס, ושוכחים שעל כל זה יבוא אלקים למשפט, ולכן עלינו לקחת את עצמינו בידינו ולעבוד הרבה על אהבת ישראל, לאהוב אחד את השני, והעיקר להתחזק באהבת השם יתברך, שאמר רביז"ל (ספר המדות אות אהבה סימן ג') על ידי אהבת השם יתברך נשמר הנפש מכל פגעים רעים. וצריכים מאד מאד לשמור במקום לחפש ולחטט אחר העוונות אצל אחרים וכו', טוב מאד לעשות בדיקה בעצמו וכו', איך הוא מתנהג כלפי הקדוש ברוך הוא וכו', אסור לזרוק את העוונות על זה או על זה וכו', ולהגיד שבשביל חטא זה בא הצרה הזו, או בשביל חטא אחר בא הצרה הזו וכו', הגיע הזמן שנחטט אחר העוונות של עצמנו ולא אחר עוונות אחרים, כי מי יודע מעלת נשמות ישראל? עם ישראל הם עם קדוש, ועובר עליהם כל מה שעובר וכו' וכו', ולכן לא צריכים לחטט אחר עוונות של אחרים, רק להתעורר בתשובה שלימה שאנחנו נמצאים תחת השגחתו הפרטיית, ואמרו חכמינו הקדושים (כתובות ל.) תני רבי חייא מיום שחרב בית המקדש אף על פי שבטלו סנהדרין ארבע מיתות לא בטלו וכו', אלא דין ארבע מיתות לא בטלו, מי שנתחייב סקילה - או נופל מן הגג או חיה דורסתו, ומי שנתחייב שריפה - או נופל בדליקה או נחש מכישו, ומי שנתחייב הריגה - או נמסר למלכות או ליסטים באין עליו, ומי שנתחייב חנק - או טובע בנהר או מת בסרונכי. ולכן כל אחד ואחד צריך לקחת את עצמו דייקא בידיו, ויתעורר בתשובה, ויחטט בעצמו אם אין לו איזה שנאה נגד בר ישראל, או אם אין עושה עוולות וגניבות להזולת, או אינו מציק ומצער את אחרים, כי היום יש כל מיני ש'קרנים ר'מאים צ'בועים ש'ר'ץ' השורץ על הארץ הם עובדים על בני אדם וכו', הם מחטטים רק את הרע אצל הזולת, בשעה שבעצמם עושים כל מיני עוולות וגניבות ושחיתות וכו' וכו', ולכן הגיע הזמן שכל אחד יתעורר בעצמו, ושלא יזרוק את הזבל והלכלוך והאשמה על הזולת וכו', ואל יאמר בשביל חטא זה בא האסון הזה, או בשביל חטא זה בא האסון הזה וכו', אף אחד לא בשמים ולא יודע את דרכי המקום ברוך הוא יתברך שמו, אנחנו צריכים רק להצדיק את הדין ולומר (תהלים קמ"ה) "צדיק הוי"ה בכל דרכיו וחסיד בכל מעשיו" וכן (דברים ל"ב) "הצור תמים פעלו כי כל דרכיו משפט אל אמונה ואין עול צדיק וישר הוא", ועלינו להתעורר מהיום והלאה לתקן את מעשינו דייקא, ולא לדאוג לתקן מעשה אחרים וכו', ואז נהיה בעלי תשובה אמיתיים. הקדוש ברוך הוא שאמר לעולמו די יאמר לצרותינו די, ויאמר למלאך המשחית הרף ידיך מעם ישראל הקדושים והטהורים, שהם עמך בני בריתך, שמוסרים את נפשם על קידוש שמך". |
||||||
|
||||||
כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך |